Polírozás lépésről lépésre. Hogyan csináljam? 5.rész
Az előző cikkekben sokféle képpen érintettük a polírozás világát. Írtam korongokról, anyagokról, gépekről általánosságban, és néhány konkrét dologról is. Az év első polírja nálunk egy Fiat Punto volt, amely korához képest nagyon keveset futott, de fényezésen azért akadt javítani való. A teljes munkát megörökítettük az utókornak, viszont ide a blog cikkhez, egy rövid szeletét hoztam, hogy levezessem nektek mi is történik egy többlépcsős polírozás során.
Ahogy a videóban is említettem, ez a Fiat nem tartozik a beton keménységű lakkozással bíró autók közé. Ezért is tökéletes alany ahhoz, hogy szemléltessem egy többlépcsős polírozás folyamatát. Egy közép keménységű lakkról beszélünk ebben az esetben, ami elég erősen mosókarcos volt. Maszkoló szalaggal lefeleztem a motorháztetőt, hogy minél nagyobb legyen a kontraszt, a polírozott és a polírozatlan felület között.
Az elmúlt évben sok szakemberrel, és tehetséges autókozmetikussal volt szerencsém beszélgetni, és meglepő módon nagyon kevesen említették, hogy használnának-e egyáltalán rotációs polírozó gépet a munkájuk során. Ezzel szemben szép számmal vannak olyanok is, akik imádják a forgózást. Nos, én az utóbbi csoporthoz sorolnám magam, mert én a forgózást helyezem előtérbe, egy erősen karcos autónál. Persze a videót látva, nem biztos hogy sokan rotával estek volna neki a lakknak, teljesen érthető. A polírozó pad a Sleeker Thermo Wool Csavartszálas Gyapjú padját használtam, ehhez pedig a SCHOLL S2 polírozó anyagát választottam indulásnak.
A forgó gép és gyapjú polírozópad párosításával, megspékelve egy kiváló minőségű vágópasztával egyenes út a tökéletes lakkfelület. Szándékosan nem írom azt, hogy 100%-ban karcmentes felület, mert az nagyon-nagyon ritka. Az viszont tény, hogy a forgózást követően, eszméletlenül ki simul a lakkréteg. A sima felület azonban hologrammos lesz. Ez fix. De nézzük mit nyertünk? A mosókarcok 88%-át kiszedtük már az első lépésben, és kaptunk helyette csiszolási jeleket, és hologrammokat. Ez egy jó biznisz ha azt vesszük, hiszen nincs más feladatunk, mint tovább finomítani a lakkot. A nehezén átestünk. Nyílván senki sem úgy születik, hogy ezek a kisujjában vannak. Meg kell tanulni (meg is lehet tanulni), aztán pedig gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni....
A 2. lépcsőhöz javarész szabadonfutó excenteres gépet használok, 15-ös vagy 21-es excentrikus kilengéssel, ez nálam kedv függő. Most azonban arra gondoltam, hogy előveszem a nagyágyút, biztosra akartam menni, ezért az EVOXA HDX8-at kombináltam a SCHOLL S20 Black OneStep polírozó anyaggal. Ebben a lépésben eltávolítottam az első lépcsőben keletkező hologrammokat, csiszolási jeleket, ammiket a gyapjú pad és a vágópaszta okozott a fényezésen.
A 2. sor után meg látjuk a végét a folyamatnak, jöhetett egy kis zsírtalanítás, majd pedig kiértékelés. Ezt az elragasztásos módszert mindenkinek ajánlom, még a rutinosabb társaimnak is. Nem csak tesztelés miatt, hanem mert rengeteg dolgot meg tudunk figyelni a lakkozással kapcsolatban. Ilyen például, hogy milyen gyorsan tudjuk kihozni a lakkból a maximumot. Régebben még az időt is mértem, hogy adott elemet mennyi idő végig polírozni nekem. Mert így ki tudok kalkulálni egy átlag óraszámot. Ez a díjszabásoknál kulcsfontosságú, mert ahogy az előző "Hogyan készítsünk árlistát egy autókozmetikának?" cikkben kifejtettem, az autókozmetikában nem csak anyagköltségünk van, hanem munkadíj is!
A videóban nem mutattam be a finish, azaz a befejő lépést, ezt majd a hosszabb videóban fogjátok látni. A finish ilyenkor már csak a lakk fényét emeli, illetve az enyhébb karockat szépen eltünteti. Így van meg a 3 sor polír, és így érhető el jelentős, és látványos változás a fényezést tekintve. A 3. lépcső után a lakk készen áll, bármiylen bevonat, wax, vagy sealent telepítésére. Ilyenkor a fényezés elképesztően sima lesz, könnyen és hatékonyan bevonatolhatóvá válik.
Remélem tudtam ezzel a cikkel is segíteni nektek, és ha volt benned kérdés valami miatt, azt most meg tudtam neked válaszolni. Ha szeretednéd kipróbálni a videóban szereplő termékeket, akkor rendeld meg nálunk a webshopban bátran, ha pedig valahol elakadnál vedd fel valünk a kapcsolatot, és szívesen segítünk!
CarZone Autókozmetika, Robi