Melyik kerámia bevonatot válasszam?
Az utóbbi 4-5 évben rengeteg új kerámia bevonat lépett színre világszerte, és ebből Magyarország sem maradt ki. Óriási a választék, sokszor dönteni is nehéz, nem csak autó kozmetikusként, hanem ügyfélként is. Hangzatos reklám szövegeket olvashatunk a gyártók, telepítők részéről, ígéretekkel megspékelve, de érdemes mögé nézni a dolgoknak. Tarts velem ebben a cikkben, mert most több kérdésre is választ adok.
Köszönöm, hogy időt szánsz arra, hogy ezt a cikket végig olvasd. Igyekszem kendőzetlen őszinteséggel megfogalmazni a gondolataimat ebben a témában, és nézd el nekem, ha néha kicsit nyersen fogalmazok, de azt szeretném hogy megértsd, miért fontos a megfelelő tájékozottság ebben a témában. Több cikket is írtam már a témában, de ez egy mélyebben szántó gondol csokor lesz.
Immár 6. éve foglalkozom autókozmetikával, ez idő alatt számos gyártó terméke megfordult már a kezemben, kezdve az alap autókozmetikumoktól a kerámia bevonatokig. Nyílván aki 20 éve ebbe van, több rutinja van, de it tnem csak az évek számítanak. Ebben a 6 évben nem túlzok, ha azt mondom, évente 100+ kerámiázott és polírozott autó után van némi lexikális tudásom, és gyakorlati alapom a termékek össze hasonltásához. Rád bízom, hogy hitelesnek gondolod-e azt, amit olvasni fogsz.
Hangzatos ígéretek, mennyire hihetőek?
Az online marketing minden vállalkozás életében egy igen fontos szerepet tölt be manapság. Nincs ez másképp az autókozmetika világában sem, hiszen látványos dolgokat csinálunk, amit meg is kell mutatni a közönségnek, hiszen az rengeteg érdeklődőt hozhat nekünk. Ez teljesen rendben van, mindenki ezt csinálja. A vegyi anyag gyártók az autó iparban felismerték azt, hogy több rétegre tagozódik az autós társadalom. Van aki nem nagyon szeret költeni az autójára, mert csak egy tárgyként kezelik. Vannak, akik nem túlzóan, de áldoznak az autójuk külső és belső megjelenésére is. Vannak, akik nem sajnálnak pénzt költeni szeretett autójukra, hiszen fanatikusok, és a tiszta - csillogó fényezés megszállotjai. Felismerték azt is a gyártók, hogy magas üzleti potenciál van a felületvédelemben, és ha van kereslet, teremtenek nekünk kínálatot. :)
Az internet bugyraiban szörfözve, olyan mennyiségű hamis információt lehet találni a kerámia bevonatokról, hogy még egy hét múlva is ezt a cikket írnám, ha mindent be sezeretnék ide illeszteni, ezért csak kiemelnék párat, amelyek hamis információk:
- A kerámia bevonat mindentől megvédi az autód fényezését - NEM IGAZ
- A kerámia bevonat ellenáll a kavics felverődésnek - NEM IGAZ
- A kerámia bevonatot bárki fel tudja rakni - NEM IGAZ
Ez csak pár baromság, amivel elsőnek találkozhatsz. A fenti felsorolásból egyik sem igaz, ezeket részletesen kifejtettem az előző cikkeimben, ha van kedved olvass vissza párat.
Az a legjobb amit én használok, amit más használ, az gyenge!
Elérkeztünk a cikk lényegéhez. Biztosan te is találkoztál már, olyan hirdetésekkel akár Facebookon, akár egyéb platformokon, ahol az adott cég/vállalkozás/vállalkozó azt állítja, hogy bizony az ő általa használt kerámia bevonat a legjobb, mert pl.: "Ő találta fel elsőnek" , de olvashatsz olyat is, ahol egyből úgy indítanak: "A másé nem jó, csak az enyém a jó, mert én ezt mondom nektek!"
Ahhoz hogy megértsük, miért írják ezt egyes emberek, meg kell értenünk a technológiát, és azt ami mögötte van. A kerámia bevonat egy rettentő hasznos felületvédő anyag. A világon csak kevés cég rendelkezik olyan erőforrásokkal, ahol egyedi receptúrákon alapuló vegyületeket alkotnak meg, profi vegyészek, komoly technológiai háttér segítségével. Az így kapott receptúrát, és azok alkotó elemeinek pontos arányát nyílván pénzért értékesítik nagyobb vállalatoknak, vagy gyártó cégeknek, akik ezután elegendő anyagi tőkét bele fektetve egy jelentős mennyiséget gyártanak le ezekből az anyagokból. Ha valakinek van elég pénze erre, gyártathat egyedi összetételű, állagú, csomagolású bevonatot. Ezzel semmi probléma nincs az ég világon. Sok iparágban így működik ez, miért lenne az autóipar kivétel?
Az elmúlt években sok anyagot lepróbáltam, de még egyszer sem tudtam azt mondani, hogy "ez meg ez" a bevonat ugyanaz. Mindegyik más egy kicsit. Vagy az állaga, vagy a telepítés menete, vagy a keménysége, vagy a víztaszító képessége. Akik rutinos telepítők tudják, hogy olyan eget rengető nagy különbségek bevonat és bevonat között nincsenek első ránézésre. Az igazi próbát mindig a telepítést követő 2 év határozza meg. Viszont még akkor sem kapunk 100%-os képet a bevonat tejesítményéről, hiszen az autó tulajdonosok nem egyformán foglalkoznak a kerámiázott autójukkal, ezáltal nem is kaphatunk megbízható eredményt a bevonat teljesítményéről. Eddig tudtál követni? :)
Az esetek 80%-ában az autó tulajdonos nem hordja vissza az adott telepítőhőz az autóját éves felülvizsgálatra, ezért a telepítőnek fogalma sincs arról, hogy az általa feltelepített bevonat hogyan teljesít. Ebben a kontextusban, véleményed szerint, ki lehet-e azt jelenteni, hogy az én általam használt bevonat a legjobb, legtartósabb? Meválaszolom neked, NEM!
A gyártó letesztelte laboratóriumi körülmények között a saját bevonatát, egy próba elemen. Ott kapott egy eredményt, ez szerinted egyenlő azzal a terheléssel, amit egy autó fényezés kap nap mint nap hétköznapi használatban? NEM!
Ennek ellenére számos hirdetést látok olyan vállalkozásoktól, ahol tudom hogy jó szakik dolgoznak, de mindent feláldoznának azért, hogy előnyre tegyenek szert. Mert még mindig azt hiszik, hogy egy autókozmetika sikere azon múlik, ki-milyen anyagot használ. Aki ezt gondolja, az tévúton jár. Az elvégzett munka minősége sokkal előbbre való, a megfelelő - hiteles, és alázatos tájékoztatása az ügyfélnek az, ami előre viheti egy vállalkozás jó hírnevét.
Számomra vissza taszító az, mikor valaki úgy próbál előtérbe kerülni, hogy más gyártó termékét degradálja, vagy ha úgy tetszik "leteszi az alsó polcra". Ezt bárki meg tudja csinálni.
Megmutatjuk miben vagyunk jobbak, tájékoztatunk.
Tudom mire gondolsz...bagoly mondja verébnek ugye? Nálunk is számos bevonat közül lehet választani..DE! Akik ismernek minket pontosan tudják mit szoktunk arra a kérdésre válaszolni, mikor meg kérdezik:
- Te melyik kerámia bevonatot ajánlod?
- Eddig az XY bevonatot használtam, neked erről mi a véleményed?
- Azt mondták csak az XY bevonatot vegyem, mert a többi szar, szerinted?
- Az ügyfelemnek a legjobbat akarom adni, mit tanácsolsz?
Nap mint nap megkérdezik ezeket tőlem, és bizony soha nem lehet ugyanazt a választ adni. Nem mondhatom azt, hogy "ezt vedd meg mert ez a legjobb". Tisztelt olvasó...ez nem így működik. A következő pár sor azoknak IS szól, akik a fentebb kiemelt modnatot mondják az érdeklődő kollégáknak.
Az a tény, hogy egy autókozmetikus kolléga az ügyfele érdekeit tartja szem előtt mindenképp elismerendő és dícséretes dolog, mert vállalkozást épít, ebből él. Nem megengedhető az, hogy felületes tájékoztatást adjunk egy anyagról, amivel esetleg még soha nem dolgozott. Nem megengedhető az, hogy hangzatosnak hallatszó marketing szöveggel elhitetem vele, hogy a világ legjobb anyagát veszi majd kézbe, és azt profit mellett tudja alkalmazni. Maradjunk a realitás talaján. Egy jó bevonat - egy tényleg prémium kategóriás, egyedi receptúrájú bevonat- maximális rétegvastagsága 3-4 mikron. Teljesen mindegy, hogy az grafén vagy hagyományos SiO2 kerámia bevonat a vastagságot tekintve, nem fog mindent kibírni.
A tartósságot nézve ez sem fekete-fehér, nem lehet tényként kezelni, amit a gyártó megad tartósságként bevonatnál. Névleges tartósság, így hívjuk. Ami azt jelenti, hogy amennyiben az ügyfél, azaz az autó tulajdonos minden szabályt, előírást betart, az autója tisztítása és ápolása kapcsán - ideértve az időszakos felülvizsgálatot - akkor TALÁN a bevonat tudni fogja azt, amit a gyártó megad névleges tartósságként. Ha valami kimarad, pl. nem hordja vissza az autót, a tulajdonosa felület átvizsgálásra, elmaradnak a felület kezelések, nincs ápolva az autó, akkor a világ legjobb bevonata sem fog többet bírni 1 évnél.
Mi ezeket mindig elmondjuk, ha felhívtok minket, vagy emailben érdeklődtök, ezeket át fogjuk beszélni.
Tájékozódás, információ gyűjtés
Láss át a szitán, ne higyj el mindent elsőre. Mi fontosnak tartjuk a hiteles tájékoztatást, hiszen mi dolgozunk is az általunk forgalmazott anyagokkal, tudjuk mire képesek, milyen követelményeknek kell megfelelni, és mire kell figyelni a használatuk során. Igyekszünk minél többet segíteni nektek, akár ügyfélként érdeklődsz, akár kollégaként. A hangzatos marketing dumák elillannak, miután gyakorlati tapasztalatot szerzel egy anyaggal való munka során, és bizony ha nem az történik amit ígértek a reklámok, csalódott leszel igaz? Mi ezt nem szeretnénk, és nem szeretjük hallani azt sem, hogy sok anyagba csalódtatok, és bizalmatlanok vagytok a kerámia bevonatokhoz.
Az elmúlt 3 évben 50+ vállalkozás beindításában vettünk részt, rengeteg partnerrel dolgozunk együtt, és szogláljuk ki őket igényeiknek megfelelően bevonatokkal is. Rengeteg pozitív visszajelzést kapunk tőlük / tőletek, amiért nagyon hálásak vagyunk.
Nem az számít hány cég/vállalkozás használja a bevonatainkat, hanem hogy azokkal milyen minőségű és színvonalú munkát tudnak prezentálni a közönségük, ügyfélkörük felé. A rengeteg hosszú távú tapasztalat megosztása nálunk nagyon szépen működik, a kollégák folyamatosan küldik az elkészült munkáikat irányunkba, és gyönyörködve nézzük a szebbnél-szebb autókat.
Ezek a visszajelzések azok, amik alapján bátran kijelenthetem, hogy a forgalmazott kerámia bevonataink az igazi piacvezetők a szektorban!
Remélem hasznos cikk volt számodra, a következő cikkben más témát fogunk érinteni, de ez legyen egyenlőre meglepetés. :)
CarZoneAutókozmetika, Robi